Процедуре за
прикључење

Прикључење и почетак испоруке топлотне енергије

Да би се објекат прикључио на систем даљинског грејања, потребно је прибавити енергетску сагласност и извршити радове у складу са Правилима дистрибутивног система, и према Условима за пројектовање и прикључење на систем даљинског грејања.

Након прикључења, спроводи се пробна испорука ради провере исправности система. Када су сви услови испуњени, започиње редовна испорука топлотне енергије.

Процес прикључења на систем даљинског грејања

Прикључење на систем даљинског грејања захтева испуњавање одређених техничких и правних услова како би се обезбедила безбедност и функционалност система. Инвеститор је обавезан да прибави неопходне дозволе, усагласи пројекте са Топланом и потпише уговоре који регулишу процес прикључења. Топлана има обавезу да прегледа поднете захтеве и донесе решења у прописаном року. Цео поступак се реализује у складу са важећим правилима о раду дистрибутивног система.

Детаљан опис процедуре

На основу „Захтева за прикључење“ у циљу израде локацијских услова и дефинисања техничких услова за прикључење објекта за потребе Инвеститора у складу са Одлуком о условима и начину снабдевања топлотном енергијом („Сл. лист града Суботице“, бр. 39/2014, 43/2014, 5/2016 и 24/2021, у даљем тексту: Одлука) и Одлуком Директора бр.1-27/15 од 24.11.2015 издају се Услови за пројектовање и прикључење на систем даљинског грејања.

Такође, Правилима о раду дистрибутивног система прописују се технички услови за прикључење Купаца на систем, као и други услови за рад дистрибутивног система, у складу са законом.

По завршетку израде главних пројеката топлотне подстанице и топлотне опреме Купца, а пре почетка изградње, инвеститор је дужан да од Топлане затражи енергетску сагласност и са Топланом закључи уговор.

Уз захтев за издавање енергетске сагласности прилаже се:

  • главни пројекат топлотне опреме купца и топлотне подстанице, израђен у складу са претходном сагласношћу и другим позитивним прописима,
  • локацијска дозвола и
  • друга документација, зависно од објекта који се прикључује.

Садржај и потребна документација уз захтев за издавање енергетске сагласности ближе се одређују Правилима.

Када се постојећи објекат прикључује на постојећу топлотну подстаницу или унутрашњу инсталацију, инвеститор прилаже:

  • решење о одобрењу извођења радова за које се не издаје грађевинска дозвола.

Топлана је дужна да у року од 30 дана од дана пријема захтева инвеститора изда енергетску сагласност, уколико су испуњени услови за њено издавање.

Енергетска сагласност издаће се уколико инвеститор уплати наканду за њено издавање.

  • Рок важења енергетске сагласности је 2 године.
  • Енергетска сагласност се издаје на одобрене главне пројекте.

Топлана је дужна да одлучи о захтеву за прикључење, доношењем Решења за одобрење за прикључење, у року од 30 дана од дана пријема писменог захтева…

Против решења може се поднети жалба Надзорном одбору Топлане у року од 15 дана од дана достављања решења.

Одлука Надзорног одбора по жалби је коначна и против ње се може покренути управни спор.

Извођење радова на прикључењу објекта врши се искључиво ван грејне сезоне. Изузетно, прикључење објекта извршиће се и у току грејне сезоне, уколико је инвеститор претходно, током градње, обезбедио вреловодни прикључак, а прикључење не омета снабдевање топлотном енргијом постојећег објекта.

Радове на прикључењу на примарни вод или у просторији подстанице изводи искључиво Топлана.

Почетак испоруке топлотне енергије

Након успешно завршеног прикључења, следи привремена испорука топлотне енергије ради тестирања система и осигурања његове исправности. Ова фаза је временски ограничена и служи за подешавање параметара инсталација. У случају недостатака, инвеститор је обавезан да их отклони. Након успешно завршеног тестирања, прелази се на редовну испоруку топлотне енергије.

Детаљан опис процедуре

Пуштањем у рад топлотне подстанице и унутрашње инсталације започиње привремена испорука топлотне енергије. По завршеном прикључењу објекта инвеститора, а пре почетка испоруке топлотне енергије, инвеститор је дужан да закључи Уговор о привременој испоруци топлотне енергије са Топланом.

Период привремене испоруке топлотне енергије ограничен је потребама трајања испитивања и подешавања унутрашњих исталација, односно периодом верификације исправности, функционалности и безбедности инсталација и не може бити дужи од 3 месеца грејног периода.

Период привремене испоруке топлотне енергије може се одобрити и на дужи период од 3 месеца, ако би се овим ограничењем угрозила безбедност инсталација и објекта у целини и у случајевима прикључења привремених објеката, градилишта, као објеката којима је одобрен пробни рад на дужи период.

Привремена испорука топлотне енергије може се обуставити уколико се утврде недостаци који битно утичу на функционалност, исправност и безбедност инсталација или чије отклањање није извршено у прописаном року.

По потреби и на основу посебног захтева инвеститора, Топлана може испоручивати топлотну енергију за грејање објекта у изградњи због завршних унутрашњих радова, у току грејне сезоне, а пре почетка привремене испоруке топлотне енергије.

Испорука топлотне енергије се врши уколико за то постоје техничке могућности, на основу уговора о испоруци топлотне енергије за грејање објеката у изградњи.

Уговор о испоруци топлотне енергије за грејање објекта у изградњи се закључује на одређено време, са максималним роком важења до истека текуће грејне сезоне и не може се продужити.

Обавеза инвеститора је да у току периода привремене испоруке топлотне енергије регулише и одржава унутрашњу инсталацију, топлотну подстаницу и региструје постигнуте радне и грејне параметре објекта, инсталације и подстанице.

Топлана је у обавези да евидентира податке о количини испоручене топлотне енергије.

Ближи услови за привремену испоруку топлотне енергије утврђују се уговором.

Када на топлотној подстаници и са изграђеним унутрашњим инсталацијама, не могу да се постигну пројектовани услови, обавеза је инвеститора да, током привремене испоруке топлотне енергије, отклони узроке, односно изврши неопходне преправке на унутрашњим инсталацијама и на топлотној подстаници.

Када инвеститор, ангажовањем извођача радова, изврши оспособљавање за редован рад унутрашњих инсталација и топлотне подстанице и изврши предају топлотне подстанице Топлани, дужан је да поднесе захтев за испоруку топлотне енергије, уз достављање употребне дозволе за прикључени објекат, те податке о власницима станова односно пословних простора као будућим купцима топлотне енергије, чиме престаје режим привремене испоруке топлотне енергије.

Топлана и инвеститор записнички потврђују почетак рада, односно почетак испоруке топлотне енергије.
На основу захтева, Топлана је дужна да преузме на коришћење просторију у којој се налази топлотна подстаница, да је одржава и да је обезбеди од неовлашћеног улаза, све у складу са овом одлуком и Правилима.

За станове и пословне просторе које инвеститор није продао, трошкове испоруке топлотне енергије сноси сам инвеститор, под условима који важе за власнике станова или пословних простора.

По завршетку изградње топлотне подстанице и извршене примопредаје опреме топлотне подстанице Топлани, приступ топлотној подстаници дозвољен је само овлашћеним лицима Топлане.

Одговори на често постављена питања

Како могу да проверим стање свог рачуна за грејање?
Стање рачуна можете проверити путем наше апликације. Више информација можете пронаћи на страници Увид у рачун. Информације о стању дуга стамбени купци топлотне енергије могу добити и путем телефона број 024/548-200 тастер број 1, док пословни купци топлотне енергије информацију о стању дуга могу добити путем телефона број 024/548-200 тастер број 2.
Kако да поднесем рекламацију на рачун за испоручену топлотну енергију?
Рекламацију на рачун за испоручену топлотну енергију купац топлотне енергије може да поднесе у року од 5 дана од пријема рачуна лично у седишту ЈКП"Суботичка топлана", Сегедински пут бр. 22, Суботица, електронски на е мејл адресу office@toplanasubotica.co.rs (захтев у пдф формату), као и путем веб форме.

 

Kако да поднесем захтев за добијање рачуна електронским путем?

Захтев за добијање рачуна електронским путем можете поднети попуњавањем онлајн формулара на веб страници или лично на шалтеру. Доступан је и образац на истој страници који можете преузети, попунити, скенирати и послати електронским путем.

Kако да поднесем захтев за поновно прикључење на систем даљинског грејања?
Захтев за поновно прикључење на систем даљинског грејања заинтересована лица могу поднети лично у седишту ЈКП"Суботичка топлана", Сегедински пут бр. 22, Суботица, електронски на е мејл адресу office@toplanasubotica.co.rs (захтев у пдф формату) , као и путем веб форме.
Kако да поднесем захтев за испуштање воде?
Захтев за испуштање воде купци топлотне енергије могу поднети лично у седишту ЈКП"Суботичка топлана", Сегедински пут бр. 22, Суботица, електронски на е мејл адресу office@toplanasubotica.co.rs (захтев у пдф формату), као и путем веб форме.

 

Kада почиње и када се завршава грејна сезона?

По плану грејна сезона почиње 15. октобра текуће и завршава се 15. априла наредне године.

Топлана ће испоручивати купцима топлотну енергију у периоду од 1. октобра до 15. октобра и од 15. априла до 30. априла, уколико спољна температура три дана узастопно у 21 час буде +12 °C или нижа од тога, према подацима Републичког хидрометеоролошког завода.

Горња температурна граница рада Система је +14 °Ц.