Често постављена питања
Одговори на ваша најчешћа питања
Овде ћете пронаћи одговоре на најчешћа питања у вези са нашим услугама, процедурама и техничком подршком. Ако не пронађете информације које тражите, слободно нас контактирајте.
Како могу да платим рачуне за грејање?
Купци топлотне енргије рачуне топлотне енергије могу уплатити путем м банкинга, е банкинга једноставним скенирањем QR Code који се налази на сваком рачуну. Такође, купци топлотне енергије рачуне за топлотну енергију могу уплатити на шалтерима ЈП“Пошта Србије“ и код других платних институција, као и лично на благајни предузећа ЈКП“Суботичка топлана“, Сегедински пут бр. 22, Суботица сваког радног дана од 07,00 часова до 14,00 часова.
Како могу да се прикључим на систем даљинског грејања?
Да бисте се прикључили на систем даљинског грејања, потребно је да поднесете захтев Контактирајте нас путем телефона или имејла и наши техничари ће вас упутити на даље кораке, који укључују технички преглед и инсталацију потребне опреме.

Одговори на још важних питања
Како могу пријавити квар на грејању?
Уколико се примети било какав поремећај, неусаглашеност, у континуитету испоруке топлотне енергије, квар или хаварија, једноставним телефонским позивом треба исту пријавити диспечерском центру ЈКП „Суботичка Топлана“ на број телефона 024/548-383, након чега дежурна служба у могућем најкраћем року отклања неисправност у домену своје надлежности. Сваки позив на овај број се снима и такође се евидентира у Диспечерском дневнику.
Шта се дешава ако не платим рачун на време?
Уколико купац не измири свој рачун за испоручену топлотну енергију у року назначеном рачуну, обрачунава се законска затезна камата од истека валутног рока до коначне исплате дуга по рачуну.
Да ли је могуће добити попуст на рачун за грејање?
1. Уредбом о енергетски угроженом купцу („Сл. гласник РС”, бр. 137/2022, 93/2023 и 116/2023, даље: Уредба) ближе се прописују критеријуми и услови за стицање статуса енергетски угроженог купца. Енергетски угрожени купац је и домаћинство (самачко или вишечлано) које живи у једној стамбеној јединици коме се испоручује топлотна енергија у складу са одредбама ове уредбе, у складу са законом.
Критеријуми за стицање статуса енергетски угроженог купца су:
1) материјални положај:
(1) укупан месечни приход домаћинства;
(2) број чланова домаћинства;
(3) имовно стање;
2) остварено право на новчану социјалну помоћ или увећану новчану социјалну помоћ или дечији додатaк или увећани додатак за помоћ и негу другог лица;
3) здравствено стање чланa домаћинства.
Доспели дуг за топлотну енергију не искључује право на стицање статуса енергетски угроженог купца.
Захтев за стицање статуса енергетски угроженог купца на који се примењују услови из чл. 4-7. Уредбе подноси домаћинство органу јединице локалне самоуправе надлежном за послове социјалне заштите у месту пребивалишта.
Захтев се подноси на Обрасцу ЗЕУК1 који се објављује на интернет страници министарства надлежног за послове енергетике и на интернет страници јединица локалне самоуправе.
Енергетски угрожени купац стиче право на умањење месечне обавезе за одређене количине топлотне енергије, у мери:
3) за топлотну енергију, за сваки месец за који се испоставља рачун:
(1) за једночлано домаћинство, 60% месечног рачуна;
(2) за двочлано и трочлано домаћинство, 50% месечног рачуна;
(3) за четворочлано и петочлано домаћинство, 45% месечног рачуна;
(4) за шесточлано и веће домаћинство, 40% месечног рачуна.
2.
Правилник о субвенционисању цена комуналних услуга
(„Сл. лист града Суботице“, бр. 39/2014, 43/2014 – испр., 42/2015 и 18/2019)
Овим правилником утврђује се право на субвенционисану цену комуналних услуга (у даљем тексту: субвенционисана цена), категорије корисника комуналних услуга који плаћају субвенционисану цену, као и припадајући износ субвенција за сваку категорију корисника комуналних услуга, на територији Града Суботице.
Субвенционисана цена обухвата комуналне услуге – испорука топлотне енергије – тарифни елемент површина или инсталисана снага – ЈКП „Суботичка топлана“.
Износ субвенције у висини од 50% цене услуга остварује корисник комуналних услуга као појединац или члан његове породице, уколико остварује:
1) права као ратни војни инвалиди који су остварили својство односно право као учесници оружаних акција после 17. августа 1990. године и за време агресије НАТО снага на СРЈ;
2) права као чланови породице погинулих бораца и умрлих војних инвалида.
Општи услови за остваривање субвенционисане цене су:
– да корисник комуналних услуга има пребивалиште на територији Града Суботице последњих шест месеци,
– да је корисник комуналних услуга својство, односно право на основу ког се сврстава у категорију корисника по овом правилнику, стекао на основу прописа који се примењују у Републици Србији,
– да рачун гласи на корисника комуналних услуга или члана његовог домаћинства, односно да корисник или члан његовог домаћинства имају закључен уговор о закупу или неки други документ којим се доказује да се домаћинство налази на адреси за коју се захтева признавање права на остваривање субвенционисане цене,
– да је корисник комуналних услуга у потпуности измирио обавезе по рачунима за комуналне услуге из члана 3. овог правилника,
Неопходна документација за доказивање испуњености општих услова је:
1. пријава пребивалишта, односно фотокопија личне карте за све пунолетне чланове породице корисника комуналних услуга (уз достављање оригинала личне карте на увид), а за малолетне чланове породице извод из матичне књиге рођених (наведеном документацијом се доказује да је корисник комуналних услуга, односно чланови његове породице, пријављен на територији Града Суботице дуже од шест месеци и да се пребивалиште корисника и чланова домаћинства налази на адреси на којој се налази непокретност за коју се подноси захтев за субвенционисану цену),
2. последњи рачун за комуналне услуге издат од стране пружаоца услуга на име корисника права или члана његовог домаћинства.
Kорисник комуналних услуга подноси и следећу документацију у зависности од категорије по којој остварује право:
1. решење о признавању права, као ратни војни инвалиди, који су остварили својство односно право као учесници оружаних акција после 17. августа 1990. године и за време агресије НАТО снага на СРЈ;
2. решење о признавању права, као чланови породице погинулих борца и умрлих војних инвалида;
3. уговор о закупу склопљен са Градом Суботица, за закупце стана који је, као лице у стању социјалне потребе, добио стан у закуп намењен за социјално становање, по прописима Града Суботице;
4. решење о признавању права на додатак за помоћ и негу другог лица за дете издато од стране Центра за социјални рад за кориснике комуналних услуга по основу права на додатак за помоћ и негу другог лица за дете по основу закона којим се уређује област социјалне заштите;
5. решење о признавању права, за кориснике комуналних услуга који имају месечна новчана примања по прописима из борачке и инвалидске заштите и заштите цивилних инвалида рата;
6. решење о признавању права, као мирнодопски војни инвалид;
7. решење о признавању права, по прописима о правима цивилних инвалида рата Републике Србије;
8. као борац из оружаних акција после 17. августа 1990. године и за време агресије НАТО снага на СРЈ:
– решење Републичког фонда пензијско инвалидског осигурања о признавању посебног стажа по основу учешћа у рату,
– доказ о укупним месечним примањима за корисника комуналних услуга и чланове домаћинства у месецу који претходи месецу у ком се подноси захтев (чек од пензије, уверење надлежног органа односно послодавца, за децу старију од 15 година потврду да су на редовном школовању, за незапослене уверење о незапослености издато од стране надлежног завода за тржиште рада),
– доказ о броју чланова домаћинства – оверена изјава два сведока,
9. решење о признавању права издато од стране Центра за социјални рад за кориснике права на новчану социјалну помоћ
10. за кориснике права на пензију:
– чек од пензије
– доказ о броју чланова домаћинства – оверена изјава два сведока,
– доказ о неспособности за рад за чланове домаћинства издат од стране надлежног органа,
– доказ о поседовању непокретности – решење о порезу и уверење из катастра непокретности,
11. за кориснике права на субвенцију цене превоза у градском и приградском саобраћају:
– доказ о укупним месечним примањима у месецу који претходи месецу у ком се подноси захтев (чек од пензије, уверење надлежног органа, изјава да није корисник иностране пензије).
Корисник комуналних услуга, уколико припада једној од категорија корисника из овог правилника и испуњава услове за остваривање субвенционисане цене, може поднети захтев за остваривање субвенционисане цене Секретаријату за друштвене делатности Градске управе Града Суботице.
Како могу да проверим стање свог рачуна за грејање?
Стање рачуна можете проверити путем наше апликације. Више информација можете пронаћи на страници Увид у рачун. Информације о стању дуга стамбени купци топлотне енергије могу добити и путем телефона број 024/548-200 тастер број 1, док пословни купци топлотне енергије информацију о стању дуга могу добити путем телефона број 024/548-200 тастер број 2.
Која је температура коју треба да имам у стану током грејне сезоне?
Топлана је дужна да постигне и одржава пројектоване параметре протока и температуре носиоца топлоте у топлотној подстаници, који обезбеђују да се у просторијама купца постигну пројектоване температуре, под условом да су инсталације код купца исправне, правилно димензионисане и одржаване, да се објекат користи сагласно пројектној документацији и да су топлотни губици на нивоу пројектованих топлотних губитака.
Купац у свом објекту подешава амбијенталну температуру према сопственој потреби, користећи расположива техничка решења (термостатске вентиле, радијаторске вентиле, регулационе вентиле са могућношћу затварања и др.).
Шта је укључено у цену грејања?
Да ли је могуће смањити трошкове грејања?
Купци топлотне енергије могу утицати на потрошњу топлотне енергије – прочитајте више на страници Савети за уштеду топлотне енергије.
Kако да поднесем рекламацију на рачун за испоручену топлотну енергију?
Kако да поднесем захтев за добијање рачуна електронским путем?
Захтев за добијање рачуна електронским путем можете поднети попуњавањем онлајн формулара на веб страници или лично на шалтеру. Доступан је и образац на истој страници који можете преузети, попунити, скенирати и послати електронским путем.
Kако да поднесем захтев за поновно прикључење на систем даљинског грејања?
Kако да поднесем захтев за испуштање воде?
Kада почиње и када се завршава грејна сезона?
Топлана ће испоручивати купцима топлотну енергију у периоду од 1. октобра до 15. октобра и од 15. априла до 30. априла, уколико спољна температура три дана узастопно у 21 час буде +12 °C или нижа од тога, према подацима Републичког хидрометеоролошког завода.
Горња температурна граница рада Система је +14 °Ц.
Кориснички сервис
Искористите погодности онлајн сервиса и поднесите захтеве из удобности вашег дома.
Последње вести
Обавештење о санацији цурења на вреловодом прикључку
Због санације цурења на вреловодом прикључку и активности које је неопходно предузети,ЈКП “Суботичка Топлана” обавештава купце топлотне енергије да...
Обавештење о почетку испоруке топлотне енергије
ЈКП “Суботичка топлана“ обавештава своје кориснике да ће данас, 14.10.2024. године, почети са испоруком топлотне енергије. У том смислу, прве ефекте...
Реконструкција постројења и дистрибутивне мреже
Реконструкција (модернизација и аутоматизација) производних постројења и дистрибутивне мреже представља пројекат који се реализује у оквиру четврте...